Dag 61 - onsdag 21 april - 301 dagar kvar

Mycket nervös inför dagens fotografering. Kan bero på att jag sov väldigt dåligt.

Igår köpte vi en ny TV och dammsugare, vi hade satt en limit, men som vanligt överskred vi den med råge. Väl hemma kopplade vi in den och upptäckte att affären inte skickat med dosan i vilket Boxer kortet skall sitta. Då vi ringer kan ingen hjälpa oss efter som supporten stänger klockan 18.00.

Jag ringer Boxer som inte förstår någonting, det ska fungera utan dosa, bara att koppla in boxen i TV:n.

Jag förstår inte varför att det alltid ska strula på ett eller annat sätt.

 

Hur som helst, med tre fungerade kanaler blev det dokumentären Banans, vilken jag ändå tänkt titta på. Egentligen räcker det med ettan, tvåan och fyran. Nyheter, dokumentärer och en gammal film då och då. Jag har ju mina böcker. Just nu parallell läser jag Försörjd av sin hustru och Jan Guillous senaste roman. Mycket nervös inför dagens fotografering. Kan bero på att jag sov väldigt dåligt.

Igår köpte vi en ny TV och dammsugare, vi hade satt en limit, men som vanligt överskred vi den med råge. Väl hemma kopplade vi in den och upptäckte att affären inte skickat med dosan i vilket Boxer kortet skall sitta. Då vi ringer kan ingen hjälpa oss efter som supporten stänger klockan 18.00.

Jag ringer Boxer som inte förstår någonting, det ska fungera utan dosa, bara att koppla in boxen i TV:n.

Jag förstår inte varför att det alltid ska strula på ett eller annat sätt.

 

Hur som helst, med tre fungerade kanaler blev det dokumentären Banans, vilken jag ändå tänkt titta på. Egentligen räcker det med ettan, tvåan och fyran. Nyheter, dokumentärer och en gammal film då och då. Jag har min man, barn och böcker. Just nu parallell läser jag Försörjd av sin hustru och Jan Guillous senaste roman.

Hur långt har jag då kommit på vägen till framgång? 61 dagar och mitt mål ligger ännu långt borta. Rastlös som jag är försöker jag pressa mig allt mer. I min bransch är gott rykte det primära. Inget annat gäller. Eller det kan tolkas lite som man vill. Men för mig är ärlighet och stolhet för mitt yrke viktigast.

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0