Dag 169 - Måndag 9 augusti - 193 dagar kvar

Så, nu har min semester gått till ända och jag sitter återigen framför datorn. Ett nytt nummer av Les Affaires stundar och det är mycket som måste komma på plats. I åtta veckor har jag njutit av mina man och barns sällskap. Vi har badat, solat, fiskat, campat och semestrat på Sicilien. Redan innan semestern lovade jag min man att inte jobba och att under inga som helst omständigheter ta med mig datorn. Ett löfte som jag stolt kan vittna om att jag hållit.

Min första semester på åtta år under vilken jag inte känt stress eller plikt att jobba. En riktigt skön upplevelse må jag lova.

Framför mig väntar nu en höst fylld med olika projekt och uppdrag som måste slutföras eller påbörjas. Alla dessa måsten, hur kommer det sig att de alltid kommer efter en tid med icke måsten? Men samtidigt känner jag mig taggad och mer vässas än någonsin. Nu gäller det, jag har inte så lång tid på mig att slutföra mitt uppdrag. 365 dagar går fasligt fort och jag har ännu inte nått dit jag vill även om några punkter uppfyllts.

Löpningen går bättre och numera springer jag två dagar och vilar en. Distansen ligger numera på mellan 5,6 till 13 kilometer varvat med yoga, simning och cykel. Jag har lovat mig själv att minst cykla 16 kilometer en dag i veckan även om jag avskyr att cykla. Har även börjat baka allt bröd hemma och satte igång min första surdeg förra veckan. Under närmsta veckor ska jag plocka min mors päron och äpplen och koka äppelmos. Allt detta tackvare foldern Närodlat som vi producerat under året som gått. Den går att ladda ner på Länsstyrelsens hemsida. Spännande att så många som 74 producenter faktiskt finns att finna i vårt län.

 

I helgen åkte jag och min syster och mor till Stockholm med uppdraget att hitta bröllopsklänningar till min brors bröllop. Vi började på Åhlens och gick vidare till NK, PK-Gallerian och sedan vidare längs Biblioteksgatan och slutligen till Sturegallerian. Utbudet var verkligen riktigt illa, svart, svart och åter svart var det som gick att finna. Jag älskar svar, hela min garderob består av svarta plagg. Men den blivande bruden har bett mig att inte ha en svart klänning och därmed dilemmat.

Efter fyra timmar hittade min mor slutligen en klänning som passade på Karen Millen och jag själv som lovat att inte köpa fler skor förälskade mig i ett par uber vackra saker från Malene Birger som jag inte kunde åka ifrån. Min syster övertygade mig och att det vore skamligt om jag inte köpte dem och ju mer jag använder dem desto billigare kommer de att bli.

Nu har jag istället beställt två klänningar från asos.com som jag hoppas på.


Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Och jag längtar ett nytt arbete. Behöver du någon som avlastar och skriver?

2010-08-09 @ 12:57:05
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0