Dag elva - Lördag 27 februari - 355 dagar kvar

Åkte till badhuset i Surahammar och lekte vattenlekar med min man och barnen. Sura är ett udda ställe där alla känner alla och utbölingar tittas ut på ett intresserat sätt. Min man är surabo från början skälet till varför vi åker dit, men även han fascineras av fenomenet. Själv gick jag en medieutbildning där, men trivdes väl inte som fisken i vattnet. Känslan kan beskrivas som hatkärlek. Det är skönt att vara där samtidigt som jag känner mig som en outsider.

Senare kom mamma och hälsade på sina barnbarn och vi lekte hela eftermiddagen, byggde tågbana, och världens högsta torn samt kurragömma tills barnen stupade i säng. Då läste mormor ur böckerna hon köpt åt dem på rea. Båda pojkarna älskar böcker just nu. Bäbis arg är en riktig favorit.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0