Dag 206 – onsdag 15 september - 158 dagar kvar

Super, idag hade vi första träningspasset med några av Les Affaires tuffa läsare. Jag fick för första gången i mitt liv prova på Power Plates, vibrationsträning. Snacka om att det tar och svetten rann som vårfloden. 30 minuter motsvarar 90 minuters intensiv viktlyftning på traditionellt sätt.

Totalt kommer vi att vara tretton kvinnor som under tre månader träffas varannan vecka för ett intensivt 60 minuters pass på Wellness Studion i Västerås. Var och en av oss har satt upp ett individuellt mål som vi i slutet av perioden skall ha uppnått varför det är viktigt att målet är rimligt och attraktivt. Idén kläcktes en solig dag i våras tillsammans med ägarinnan Ansofi Colella.

Vilket är då mitt mål? Ja, de blev ju fler än ett visade det sig.

Jag skall kunna göra 10 riktigt armhävningar i följd (idag orkar jag bara tre), gå ner 3 procent kroppsfett och göra om fettet till muskler, springa en mil på mindre än 50 minuter i skogen.

Ni får hålla tummarna att jag kommer att klara det.

 

Tiden tickar och snart är det dags igen för ett nytt nummer av Les Affaires. Såhär i slutspurten känns allt stressigt och roddigt. Ibland önskar jag att vi vore 10 personer till i organisationen så att jag kunde delegera några av de mest akuta uppgifterna.

Mitt huvud snurrar och jag missar viktiga saker som jag annars inte missar. Minnet fungerar inte riktigt som det bör. Lite blåbär och fisk bör nog lösa det hela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0