NYTT FÖRSÖK

Så många gånger jag försökt uppdatera min blogg med kontinuitet, men varje gång har det havererat pågrund av tidsbrist.

Men jag har lovat mig själv och mina medarbetare att göra ett nytt försök.

Fokus just nu är att skapa struktur i mitt nya företag; 365 Publishing AB. Vi är idag sex delägare och först på agendan står att skriva ägardirektiv för att klura ut om vi har samma målbild. Har vi inte det behöver vi radikalt tänka över företagets ägarbild.

Men jag har även satt upp en personligt mission. Jag är på jakt efter en mentor som kan ge mig vägledning i de ämnen jag fallerar. Och självklart har jag en topp två lista som jag inte tänker dela med mig av helt.

1. J, ABB

2. C (tidigare VD för Drumedar)

Jag har tidigare haft spännande mentorer som bland annat Sören Lithell (Lithells korv) men nu är jag i ett nytt skede i mitt företagen där jag dels behöver få mer erfarenhet att ledarskap, affärsutveckling och slipa mina säljkunskaper ytterligare några steg. För 365 Publishing ska bli stort och ta stora marknadsandelar i Sverige. Vi har två unika produkter som vi är övertygade om kommer att välkomnas av marknaden. Frågan just nu är bara hur jag ska få dessa två att vilja avsätta sin dyrbara tid på mig. Men jag har en plan, tror jag i alla fall. Ber att få återkomma i ärendet.


Håller på att förbereda mig inför fredagens styrelsemöte. Företagets första och många punkter ska behandlas. Börjar nog med en löptur som stärker mina sinnen och som gör mig fokuserad för dagens agenda.


Igår var jag förresten på det omtalade VIP 100 för första gången. Det var en intressant tillställning där många tunga namn minglade och skakade hand. Det ska verkligen bli spännande att se vad min medverkan kan mynna ut i. Hoppas att ni håller tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0