Dag 43 - Lördag 3 april - 319 dagar kvar

En vecka, sju dagar efter en super trevlig resa till L.a

Tröttheten har intagit min kropp och det känns som om jag flyter på moln genom dagarna. Måndag började med fakturaärenden som första punkt. 45 fakturor skickades ut till våra kunder för annonsering i Västmanlands officiella turist magasin, Visit Västmanland, som utkommer i slutet av april. Jag har arbetat med magasinet nu i tre års tid vilket har varit väldigt lärorikt och spännande. Tänk vad lite jag kunde innan, visste inget om röda jorden eller kolarbyn.

 

30 mars - Tisdag

Tvungen att åka in till stan på möte med min kollega Ola. Kände mig relativt utvilad, började sälja lite försiktigt på Les Affaires. På eftermiddagen kom en Anna förbi och våra barn lekte likt kalvar som släpps ut i det fria för första gången. Jag njuter av att vara hemma.

 

31 mars - Onsdag

På morgonen åkte jag till veterinären med min hund Stella. Hon skulle ta blodprov för att kontrollera om hon får rätt mängd medicin. Tillbaka på kontoret skrev jag några texter innan jag klockan ett åkte tillbaka till Djurdoktorn för prov nummer 2.

900 kronor fattigare och 10 minuter senare, snacka om bra timdebitering, fick jag veta att vår vackra tjej fortfarande är för tjock. Fem kilo måste hon gå ner ytterligare. Känns lite olustigt då hon idag inte är stor alls. Men doktorn vet som sagt bäst.

Tillbaka på kontoret omgång nummer två hade jag möte med en tryckare och 20 minuter senare en intervju med en högt uppsatt vd i Öresund innan jag 20 minuter efter det sprang till nästa möte med Carina Wigholm VD för Drumedar i Västerås.

Gjorde en kort intervju, fotograferade och satte mig sedan i bilen för att åka hem till min man och barn.

En tes jag har: du kan aldrig bli framgångsrik på jobbet om du inte har ett harmoniskt förhållande. Jag känner mig lyckligt lottad. Trots vardag, trots dagliga doser av trötthet och irritation har vi det fantastiskt bra. Vilket ger mig en bra grogrund.

 

1 april - Skärtorsdag

Skulle ha sprungit imorse, eller i ärlighetens namn har jag försökt att intala mig själv att gå upp tidigt och springa hela veckan. Det har inte alls gett någon utdelning. Känner mig för tillfället oerhört lat och min dåliga karaktär börjar krypa fram. Måste fokusera och sluta komma med ursäkter som att jag känner mig lite halv förkyld, sömn är en viktigt faktor osv.

Träffade Charlotte på Mind Match, vi satt och pratade ett tag om framtiden. Hon är en tjej som verkligen vet vad hon kan och vill.

På vägen till henne hittade jag en mobiltelefon på gatan. Visste inte riktigt hur jag skulle göra och tog med mig den till mitt möte. Försökte ringa upp ägarens bror för att berätta om mitt fynd. Tillsist fick jag tag på ägaren och vi kom överrens om plats för överlämning. Måste erkänna att jag mår bra av goda gärningar även om det kan låta egoistiskt.

 

2 april - Långfredag

Nu jäklar ska jag springa mitt trött. 5 kilometer i skogen på snöfyllda vägar. Min bror och hans blivande hustru har kommit för att fira påsk. Vi sprang alla tillsammans, det var behagligt och jag orkade mycket mer än jag annars gör.

Skrev lite på en artikel innan vi åkte för att titta på vår eventuellt nya tomt i Herrskogen.

 

3 april - Påskafton

Har en affärsidé som jag funderat på ett tag. Min mor och syster är på, men min man och bror ratade idén med buller och bång. Ikväll får vi gäster och på menyn står lammstek med rotfrukter och potatis.

Sprang 4 kilometer i morse och lyckades tappa bort min bror som sprang hela vägen till Kolbäck. Ett tag funderade vi på att efterlysa honom och Jonas åkte iväg i bilen för att hitta honom. Mamma mumlade om hjärtattack och jag stukad fot. Jag i kombo med mamma är inte alltid så lysande. Vi tror oftast det värsta.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0