Dag 97 - torsdag 27 maj - 265 dagar kvar

Onsdag; vaknade med ont i näsan och tankar om spindlar som klättrat in, stuckigt mig och lagt ägg. Jag behöver väl inte poängtera att jag har en enorm spindelfobi. Den minsta lilla spindelliknande krabat får mig att tappa all kontroll. När jag dryftar min oro för min man Jonas tittar han på mig med förvåning och började sedan skratta åt min livliga fantasi. Han har varit med förr.

Hade planer på att springa på morgonen, men smärtan i näsan fick mig helt att tappa sugen.

Tog istället en väldigt snabb dusch för att sedan åka in till stan och hämta upp min kollega Ola, möte i Sala stod på dagens agenda. Per Henriksson ny näringslivschef i Sala ville träffa oss och prata Les Affaires samt vårt turistmagasin Visit Västmanland. Mötet gick väldigt bra och Sala kommun kan skatta sig lycklig över sitt nya tillskott. En mycket kompetent och kunnig man.

Sprang även på Peo som startat ”Sala-Kortet” plus ett nytt café, mycket bra initiativ tycker jag. Slank in på blomsterbutiken på gågatan och presenterade Les Affaires, men ägarinnan var helt ointresserad av att få magasinet skickat till sig. Märkligt, en kvinna som är helt ointresserad av andra kvinnors företagande.

Tillbaka i Västerås hann jag med två telefonsamtal och ett möte innan jag kastade mig i bilen till invigningen av Tidövägen. Skakade hand med kulturministern och vår käre Landshövding. Ett tal och ett kanonskott och lite dövare åkte jag vidare hem för att hämta barnen på dagis. Insåg att klockan bara slagit två och bestämde mig för att kasta mig i löparskorna och få upp lite puls. Hade lite överskottsenergi och ilska som jag ville bli av med. 10 kilometer, 53 minuter senare kände jag mig som en ny människa. Min nya leksak, en pulsklocka kopplad till en sattelit kändes som min bästa vän i spåret. Jag vet exakt hur fort och hur långt jag springer och vilken puls jag har. Egentligen är klockan en födelsedagspresent till min man, men jag får låna den hur ofta jag vill.

 

Torsdag; inatt sov jag ingenting, kan det bero på fullmånen, oroliga barn eller det faktum att nya Les Affaires kommer idag. Just nu sitter jag och Ola i Stockholm och skall träffa vår Stadsminister samt Mona Sahlin och Urban från Svenskt Näringsliv. Kristin Lahed från svensk Näringsliv har bjudit in oss till Framtidsmötet och för tio minuter sedan sprang jag på Signhild Anregård Hansen, min stora idol, och fick lämna Les Affaires personligen till henne. Snacka om flyt i arbetslivet. Men i all iver glömde jag att hiva upp kameran och föreviga ögonblicket. Hon blev väldigt smickrad över vår utnämning av henne som jordbruksminister i Les Affaires kvinnoregering.

Ikväll är det releasefest som gäller hemma i Västerås. Det kommer att bli hur trevligt som helst. Lite spänd på reaktionerna på nummer tre av Les Affaires. Jag har själv satt mig på framsidan, snacka om ego, folk kanske få för sig att jag tror mig vara nästa Amelia Adamo. Men så är inte fallet, jag lovar. Bara en rolig grej.

 

I helgen skall jag fotografera för ett klockmagasin och är lite orolig över detta, kommer jag att hålla måttet. Ni får bedöma själva, jag kommer att lägga ut bilderna på bloggen.

Tills vi höres igen, må gått.


Kommentarer
Postat av: lucke

allt bra? :D

2010-05-27 @ 12:50:35
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0